.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاطره‌اي آموزنده‌ از استاد علامه حسن‌زادة آملي
خاطره‌اي آموزنده‌ از استاد علامه حسن‌زادة آملي

خاطره‌اي آموزنده‌ از استاد علامه حضرت آيت‌الله حسن‌زادة آملي‌دام‌عزّه‌العالي

ایشان می فرمودند:

به آقاي سيدمحمدحسن الهي، برادر بزرگ‌تر مرحوم علامه طباطبايي‌رحمه‌الله كه در عرفان و سير و سلوك از شاگردان مرحوم سيد‌علي‌آقا قاضي اعلي‌الله‌مقامه بود، مكرر عرض مي‌كردم: وقتي خدمت آقا (علامه قاضي) مي‌رسيد، از جانب من از ايشان خواهش كنيد كه مرا هم در تشرف به خدمت حضرت بقية الله عجّل الله تعالي فرجه شريك خود نماييد و براي من نيز اجازة ملاقات بگيريد (چون مي‌‌دانستم اين دو بزرگوار به اين سعادت عظمي مي‌رسند).

روزي در شهر آمل بعد از ظهر خواستم استراحت كنم، بچه‌ها داد و فرياد كردند و مانع استراحتم شدند. من عصباني شدم و با آن ها تندي نمودم و پرخاش كردم؛ ولي بعد از آن، خودم پشيمان شدم و از اين كه بچه‌ها را ناراحت كردم، وجدانم ناراحت بود. عصر رفتم بازار و مقداري شيريني و ميوه خريدم و به منزل آوردم كه شايد بدين وسيله دل بچه‌ها را به دست آورم. با اين حال، وجدانم آرام نمي‌‌گرفت و آشفته خاطر بودم.

با آن اخلاق و تندي چگونه مي‌شود به اين رتبه و مقام رسيد؟!

بالأخره، تصميم گرفتم در سفري به تبريز با مرحوم سيدمحمدحسن الهي ملاقات كنم. وقتي به خدمت ايشان رسيدم، پيش از اين كه علت مسافرتم را بگويم، گفتم: عرض مرا به خدمت استاد (سيدعلي قاضي) رسانديد؟ فرمود: من راجع به اين موضوع نامه‌اي به شما نوشتم و چون آدرس شما را نداشتم به خدمت آقاي اخوي (سيدمحمدحسين طباطبايي) فرستادم كه به شما برسانند. در آن نامه يادآور شدم كه وقتي پيام شما را به آقا عرض كردم، آقا تأملي كرد و سپس با ناراحتي فرمودند: «ايشان چگونه مي‌خواهند اين راه را طي نمايند، با آن اخلاقي كه نسبت به همسر و كودكان انجام داده و با آن ها دعوا كرده‌اند؟!! با آن اخلاق و تندي چگونه مي‌شود به اين رتبه و مقام رسيد؟!

سپس جناب استاد آيت‌الله حسن‌زادة آملي دام ظله العالي بحث را ادامه داده و از آن نتيجه‌اي عبرت‌آموز گرفته‌اند:

آري در اين راه، ناهمواري‌ها، دست‌اندازها، پيچ‌وخم‌ها و خطرهاي زيادي هست كه سالك و شیعه بايد هشيارانه مواظب و مراقب خود باشد و تمام اعضا و جوارح خود را هميشه كنترل نمايد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعيد 4 ارديبهشت 1390
شما كه مي خواهيد با اين سايت سياسي كاري و نون سياسي كاري بخوريد و يك روز يكي را به عرش اعلاء برسانيد و يكي را با مخ بر زمين بزنيد دست از ادا و اطوار عرفاني و اخلاقي برداريد حضرت استاد علامه سال هاست كه بواسطه حضور افراد جاهل كسوت را بر جلوت ترجيح داده اند ضمنا اين مطلب شريف رادر گوش افراد جاهلي نجوا كنيد كه مدت هاست دايه ديدار امام زمان و ظهور امام زمان را به عنوان بازار گرمي راه انداخته اند و در اين مملكت جولان مي دهند . و محصولا فرهنگي را در خصوص ظهور تقديم خلق الله مي كنند و ياد شان مي رود كه عرصه سيمرغ ، جولانگاه مگس نيست
akbari 4 ارديبهشت 1390
مطالب بیشتری ازعلامه ذوالفنون حسن زاده آملی (حفظ الله)قیدنمایید.
بسیارجالب وپندآموزکارگشاست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.347 seconds.